onsdag 6. september 2017

En sommer er over, men minnene om den består!

Dette er kjente strofer fra Kirsi Sparboes En sommer er over, som jeg gjorde til min her! 
Og nå som høsten har gjort sitt inntog, passer det jo godt å se tilbake på sommeren som var, og varme seg på fine sommerminner!
Vi har som vanlig vært land og strand rundt med vårt lille hus på hjul, og har vært på både kjente og ukjente steder! - En fin blanding!
I dag får dere se bildene jeg tok i Hjo ved Vättern, som på grunn av all den bevarte trebegyggelsen også kalles for Trästaden!
Og hvor enn man går i den lille byen, dukker det opp hyggelig gater med gammel trebebyggelse!
Og hyggelige, smårutete vinduer med Mårbacka pelargonia!
For ikke å glemme alle de vakre bakhagene, som man kan få titte inn i over stakittgjerdene,
hvor folk har skapt sin egen, fredelige plett!
Det er mye idyll midt i byen!
Og mange av gatene leder ut mot Vättern, som blinker i det fjerne!
I havnen er det yrende liv,
og ved badehusene bades det, akkurat som i riktig gamle dager!
De mest herskapelige trehusene ligger i bakkant av badehusene,
og jeg falt veldig for dette!
I Hjo syklet vi mye, både langs Pilgrimsleden og langs den svenske landsvägen!
Jeg har begynt å bruke Outtt appen med kart, og mulighet for å lagre og dele turene man tar.
Men nå er alt dette fine sommerminner, som vi kan varme oss på gjennom en kald vinter!

1 kommentar:

  1. Ser dere har hatt en flott tur. Du har jammen meg blikk for flotte hus og detaljer. Og ikke minst nydelige farger på husene. Kjekt å se :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!