torsdag 2. november 2017

Strikket bobleskjørt- og bolero til liten pike (2) - tips og oppskrift!

Her kommer del 2 om bobleskjørtet- og boleroen, som jeg strikket til vårt yngste barnbarn! 
Del 1 finner du her.
Oppskriften på Emeline-skjørtet i str. 1-10 år finner du hos Vivtra. Hun har også oppskrift på en Emeline boblekofte
Men i stede for jakke, valgte jeg å strikke en bolero, etter inspirasjon fra bildet øverst!
Boleroen strikket jeg i ett stykke, slik at den ble sømfri på skuldrene.
Her er den sydd sammen i sidene.
Den morsomme bobleeffekten kommer godt frem mot lys bakgrunn! Se hvordan man strikker bobler her.
Snorene til skjørtet har jeg laget med strikkemøllen fra Prym. Se hvordan det gjøres her
Det gikk veldig raskt, men man kan også bruke metoden her.
Antall hull til å træ snoren igjennom  må være delelig på 2.
I halsen på boleroen  festet jeg en knapp. Hempe til knappen ble heklet inn i picot-kanten rundt halsåpningen på motsatt side.
Jeg heklet en picotkant rund åpningen, samt nederst på ermene.
Knappen ble sydd fast gjennom en liten tøybit på baksiden for bedre feste.
Bare spør hvis det er noe du lurer på!
Med ønske om en fin høstdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!