tirsdag 13. mars 2018

Håpet er lysegrønt!

Klok av skade: I år har jeg drøyd og drøyd med å ta stiklinger og potte om Mårbacka pelargoniaene mine!
For i fjor var jeg for utålmodig, og det resulterte i en heller dårlig resultat.
Men midten av mars tror jeg blir bra!
Selv om det er lite vårstemning nå, med meterhøye snøfonner, og forfrosne småfugler i hekken!
I Hr. og fru Pjusk kan du lese om hvordan man tar stiklinger og potter om.
I år ble det mange stiklinger, og jeg brukte bl.a. et syltetøyglass til noen av dem!
Smör-krukken og krukkene med blå dekor fra finske Arabia, bruker jeg flittig til små blomsterpotter!
Hovedplatene ser ganske pjuskete ut, men blir forhåpentligvis like fine som de pleier!
Et lite tips er å kjøpe flere stiklinger på et hagesenter.
Så nå er det bare å glede seg til at Mårbacka pelargoniaene skal vokse seg store og sterke!

Ja, håpet er jo som kjent lysegrønt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!