mandag 7. mai 2018

Voss koneskjorte med svartsøms broderier klar for montering!

I Jeg broderer: Konskjorten til Vossebunaden og Voss koneskjorte med svartsømsbroderier tar form, skrev jeg om bunadskjorten jeg syr til datteren min!
Jeg startet med broderiene i begynnelsen av februar, og har sydd jevnt og trutt siden da.
Jeg har møtt på noen utfordringer, så det måtte ta den tiden det tok.
Men med litt feiling og prøving finner man ut av det meste!
Og her er settet med halslist, bringelist og mansjetter ferdig og klar for montering!
Jeg har brukt min datters gamle bunadskjorte som mal. Hun ville ha den nye skjorten like stor.
Her er mansjettene.
I skrivende stund er skjorten nesten klar for levering! Og det var i grevens tid! 
For til helgen reiser barn og barnebarn til en konfirmasjon, og da blir det høytidelig innvielse av den nye koneskjorten hennes!

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med vel utført arbeid, dette er ein kjempejobb, det skjønner eg.
    Klem fra Frøydis.

    SvarSlett
  2. Så nydelig, jeg måtte lese litt bakover også, kjenner ikke til denne bunadstradisjonen. Det må bli ekstra spesielt å få den fra sin mor.

    SvarSlett
  3. Et imponerende arbeid! Det er så fint utført, og at broderinga har tatt sin tid er lett å forstå! For en presang å få! Gratulerer med vel utført jobb!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Du er fantastisk, Cathrine, et vakkert arbeid. Gleder meg å se... tusen takk for bildene. Lykke til.
    Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!